THE EDUCATIONAL THINKING AND MAKING OF THE BLACK BAHIAN ORGANIZATIONS

Authors

  • Jurandir de Almeida Araújo Universidade do Estado da Bahia

DOI:

https://doi.org/10.14572/nuances.v25i1.2635

Keywords:

Black Organizations, Multicultural Education, Educational Practices

Abstract

This article originated from a qualitative research concerns the role of Bahian black organizations in the field of education in the period 1970-1990, aims to reveal the influence of the above organizations in the construction and promotion of the education of ethnic and race relations in schools Bahia. Based on statements from militants / black teachers, committed to a pluralistic education in Bahia in the investigated period and theorists who discuss the subject, it can be stated that different Bahian black organizations that emerged from the 1970s, have been developing activities social, cultural and educational for exploiting the black and its culture, significantly contributing to the advances that have been in the field of educational policy statements.

http://dx.doi.org/10.14572/nuances.v25i1.2635

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Jurandir de Almeida Araújo, Universidade do Estado da Bahia

Graduado em Pedagogia (2008), pela Universidade do Estado da Bahia - UNEB. Mestrado em Educação (2013), pelo Programa de Pós-Graduação em Educação e Contemporaneidade - PPGEduC/UNEB. Militante do Movimento Negro e da Campanha Nacional pelo Direito a Educação. Membro do Grupo de Pesquisa Educação, Desigualdade e Diversidade. Ex-Bolsista do Programa Internacional de Bolsas de Pós-Graduação da Fundação Ford. Tem experiência na área de Educação, com ênfase em Educação, atuando principalmente nos seguintes temas: Educação Infantil - Conflitos Étnico-Raciais, Movimentos Sociais e Organizações Sociais Negras.

Published

2014-03-24

How to Cite

ARAÚJO, J. de A. THE EDUCATIONAL THINKING AND MAKING OF THE BLACK BAHIAN ORGANIZATIONS. Nuances: estudos sobre Educação, Presidente Prudente, v. 25, n. 1, p. 247–265, 2014. DOI: 10.14572/nuances.v25i1.2635. Disponível em: https://revista.fct.unesp.br./index.php/Nuances/article/view/2635. Acesso em: 22 nov. 2024.

Issue

Section

Artigos - FLUXO CONTÍNUO