A PLAY IN EARLY CHILDHOOD EDUCATION: THEORY AND PRACTICE IMPLICATIONS FOR TEACHING INTERVENTION

Authors

  • José Ricardo Silva Universidade Estadual Paulista Unesp campus de Predidente Prudente
  • José Milton de Lima Universidade Estadual Paulista Unesp campus de Presidente Prudente

DOI:

https://doi.org/10.14572/nuances.v26i0.2784

Keywords:

Day care center, Child’s play, Cultural-historic theory

Abstract

The objective was getting to know and intervene on the conception and practice of a teacher in the use of child’s play in a day care center. Afterwards, theoretical and practical interventions were carried out with the educator participating in the research aiming at enhancing her practice, from theoretical Historic-Cultural perspective. The investigation showed the presence of spontaneous and complexes child’s play in the propositions of the teacher. According to the educator, both the theoretical and practical interventions, contributed to a quality change in her conception regarding child’s play, however, she still pointed out indications that make her actions related to the theme difficult.

http://dx.doi.org/10.14572/nuances.v26i0.2784

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

José Ricardo Silva, Universidade Estadual Paulista Unesp campus de Predidente Prudente

Possuo licenciatura plena em Educação Física pela Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Unesp de Presidente Prudente (2005), Especialização em Educação Infantil (0 a 6 anos) (2009), Mestrado em Educação (2012) e doutorando em Educação pela mesma Universidade. Membro do grupo de pesquisa Cultura corporal: saberes e fazeres também pela Universidade Estadual Paulista. Professor efetivo do quadro funcioanl do estado de São Paulo na área de Educação Física afastado junto ao município de Álvares Machado.

José Milton de Lima, Universidade Estadual Paulista Unesp campus de Presidente Prudente

Possui Licenciatura Plena em Educação Física, graduação em Pedagogia, mestre (1995) e doutor (2003) em Educação pela Faculdade de Filosofia e Ciência Campus de Marília, pós-doutorado (2008) pela Faculdade de Ciências em Bauru, Pós-doutorado pela Universidade de Salamanca na Espanha (2013). Docente no Departamento de Educação e no Programa de Pós-graduação em Educação da Faculdade de Ciência e Tecnologia - UNESP - Campus de Presidente Prudente, líder do grupo de pesquisa: Cultura corporal: saberes e fazeres e coordena o Centro de estudos e pesquisas em educaçaõ, ludicidade, infÂncia e juventude.

Published

2015-05-26

How to Cite

SILVA, J. R.; LIMA, J. M. de. A PLAY IN EARLY CHILDHOOD EDUCATION: THEORY AND PRACTICE IMPLICATIONS FOR TEACHING INTERVENTION. Nuances: estudos sobre Educação, Presidente Prudente, v. 26, p. 55–74, 2015. DOI: 10.14572/nuances.v26i0.2784. Disponível em: https://revista.fct.unesp.br./index.php/Nuances/article/view/2784. Acesso em: 25 nov. 2024.

Issue

Section

Dossiê