EDUCATION POLITICS, HEALTH AND RESPECT TO THE SEXUAL DIVERSITY

Authors

  • Cleide de Oliveira Fernandes Universidade Virtual do Estado de São Paulo
  • Maria Luísa Pedroso de Lima Brusse Universidade Virtual do Estado de São Paulo
  • Alessandra Correa Cabrera Universidade Virtual do Estado de São Paulo
  • Ulisses Ferreira de Araújo Universidade Virtual do Estado de São Paulo

DOI:

https://doi.org/10.14572/nuances.v26i2.3483

Keywords:

Sexual Diversity, Human Rights, Working with Projects, Health

Abstract

The school is heterogeneous living space with possibilities of reflection on gender and sexuality stereotypes. The aim of this study was to investigate whether educational institution develops projects related to diversity. Participated 12 teachers from the public school system and private and state of São Paulo. The research methodology was qualitative and quantitative, through a questionnaire distributed to teachers; 92 % of schools of respondents do not realize pedagogical projects related to sexual diversity, 92% of teachers consider relevant dialogue on the subject, of these, only 50% are prepared to work in an environment where sexual diversity. We conclude that the theme of diversity needs to be entered in transdisciplinary educational projects.

http://dx.doi.org/10.14572/nuances.v26i2.3483

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Cleide de Oliveira Fernandes, Universidade Virtual do Estado de São Paulo

Mestre em Saúde da Criança e do Adolescente; Especialista em Neurologia Aplicada à Neurologia Infantil; Esp. em Divulgação Científica em Saúde: Neurociências pela Universidade Estadual de Campinas;

Esp. em Planejamento, Implementação e Gestão do Ensino a Distância, pela Universidade Federal Fluminense;

Ingressante no doutorado em Ead na Universidade Federal de São Paulo pelo departamento de Informática em Saúde.

Professora Tutora Colaborada nos Cursos de Especialização em: 'Ética, Valores e Saúde na Escola'; 'Ética, Valores e Cidadania na Escola' de 2010 à 2014, pela Universidade de São Paulo e Universidade Virtual do Estado de São Paulo, no pólo da Unicamp;

Professora Tutora Mediadora na Licenciatura em 'Ciências Naturais e Matemática' pela pela Universidade de São Paulo e Universidade Virtual do Estado de São Paulo, no pólo da Fatec de Itapetininga.

Published

2016-01-05

How to Cite

FERNANDES, C. de O.; BRUSSE, M. L. P. de L.; CABRERA, A. C.; ARAÚJO, U. F. de. EDUCATION POLITICS, HEALTH AND RESPECT TO THE SEXUAL DIVERSITY. Nuances: estudos sobre Educação, Presidente Prudente, v. 26, n. 2, p. 22–43, 2016. DOI: 10.14572/nuances.v26i2.3483. Disponível em: https://revista.fct.unesp.br./index.php/Nuances/article/view/3483. Acesso em: 22 nov. 2024.

Issue

Section

Dossiê