PERCEPTIONS OF TEACHERS OF THE YEAR INITIAL OF ÁLVARES MACHADO ON THE USE OF TEACHING SYSTEM APOSTILLED

Authors

  • Edimar Aparecido da Silva Universidade Estadual Paulista
  • Yoshie Ussami Ferrari Leite Universidade Estadual Paulista

DOI:

https://doi.org/10.14572/nuances.v26i0.2819

Keywords:

Teaching System Apostilled, Perceptions of Teachers, Municipal Education Networks

Abstract

The article, part of the dissertation "Teaching system apostilled: the perceptions of teachers of the year early elementary school Álvares Machado - SP " examines the perceptions of teachers in the first years of elementary school, the Municipal School of Álvares Machado - SP, on the use of an Teaching System Apostilled (TSA) in the classroom. From a qualitative perspective, the research was established as a case study, and data collection was done through questionnaires given to thirty-six teachers and methodologically interpreted from "content analysis". The results indicated that most teachers have a positive perception of the use of TSA. It is recommended that the municipal education policy makers , municipal councils, institutions forming, the school administrators and teachers, to strengthen the opportunities for discussion and debate to better define municipal policy, reflecting on public- private partnerships.

http://dx.doi.org/10.14572/nuances.v26i0.2819

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Edimar Aparecido da Silva, Universidade Estadual Paulista

Possui Graduação em Pedagogia pela Universidade Estadual Paulista "Julio de Mesquita Filho" - Presidente Prudente (2010) e Mestrado em Educação (2013) pela mesma instituição. Atualmente é diretor de escola na Rede Municipal de Presidente Prudente-SP. Tem experiência na área de Educação, como professor dos Anos Iniciais do Ensino Fundamental e na formação contínua de professores e gestores escolares, atuando principalmente nos seguintes temas: Legislação e Políticas Educacionais; Municipalização do Ensino; Financiamento da Educação e Administração e Supervisão Escolar/Educacional. 

Yoshie Ussami Ferrari Leite, Universidade Estadual Paulista

Livre-docente pela FCT/Unesp/Campus de Presidente Prudente, Doutora em Educação pela Universidade Estadual de Campinas, com Estágio de Pós-Doutoramento em Educação na Universidade de São Paulo. Professora Adjunta do Departamento de Educação e do Programa de Pós-graduação em Educação da FCT/Unesp/Campus de Presidente Prudente. Tem experiência na área de Educação, atuando principalmente nos seguintes temas: formação de professores, políticas educacionais e escola pública. Líder do Grupo de Pesquisa Formação de professores, políticas públicas e espaço escolar e coordenadora do Programa de Pós-graduação em Educação, no período de 2004 a 2007.

Published

2015-05-26

How to Cite

DA SILVA, E. A.; FERRARI LEITE, Y. U. PERCEPTIONS OF TEACHERS OF THE YEAR INITIAL OF ÁLVARES MACHADO ON THE USE OF TEACHING SYSTEM APOSTILLED. Nuances: estudos sobre Educação, Presidente Prudente, v. 26, p. 94–115, 2015. DOI: 10.14572/nuances.v26i0.2819. Disponível em: https://revista.fct.unesp.br./index.php/Nuances/article/view/2819. Acesso em: 22 nov. 2024.

Issue

Section

Dossiê