A EDUCAÇÃO FÍSICA NA EDUCAÇÃO ESCOLAR DA CRIANÇA PEQUENA: UMA PROPOSTA DE FORMAÇÃO E DESENVOLVIMENTO PROFISSIONAL DE PROFESSORES

Authors

  • Marynelma Camargo Garanhani
  • Lorena de Fátima Nadolny

DOI:

https://doi.org/10.14572/nuances.v18i19.345

Keywords:

Child Education, Physical Education, teacher training

Abstract

The present study reports the proposal, development, and results of an initial and permanent education project for training Physical Education teachers, in a partnership between the Federal University of Parana (UFPR) and the Municipal Education Network (RME) from Curitiba-Paraná, focusing on the teachers’ performance in activities with 4 to 5-year-old children in pre-school from municipal schools.

http://dx.doi.org/10.14572/nuances.v18i19.345

Downloads

Download data is not yet available.

Published

2011-06-20

How to Cite

GARANHANI, M. C.; NADOLNY, L. de F. A EDUCAÇÃO FÍSICA NA EDUCAÇÃO ESCOLAR DA CRIANÇA PEQUENA: UMA PROPOSTA DE FORMAÇÃO E DESENVOLVIMENTO PROFISSIONAL DE PROFESSORES. Nuances: estudos sobre Educação, Presidente Prudente, v. 18, n. 19, p. 27–35, 2011. DOI: 10.14572/nuances.v18i19.345. Disponível em: https://revista.fct.unesp.br./index.php/Nuances/article/view/345. Acesso em: 22 nov. 2024.

Issue

Section

Dossiê