TEACHER’S VOCATIONAL TRAINING OF CHILDREN EDUCATION: PROSPECTS TO FULLFILL FORMATION AND SUPERVISION PROJECTS

Authors

  • Rosangela Aparecida Galdi da Silva Universidade Estadual Paulista - UNESP
  • Gilza Maria Zauhy Garms Universidade Estadual Paulista - UNESP

DOI:

https://doi.org/10.14572/nuances.v26i0.2776

Keywords:

Early Childhood Education, Public policy, Pedagogy course, Training, Supervision

Abstract

This paper discusses the initial training theme and summarizes a research for the Master Program of Graduate Studies in Education of the Faculty of Science and Technology - UNESP. The objective was to investigate the problem of initial teacher training in Early Childhood Education Course from the Resolution CNE/CP 1/2006. As bibliographic and documentary research with a qualitative approach, it was identified the challenges posed to professional and public policies and also the precariousness of the Education Course. Also, highlighted the contributions of academic research in the state of knowledge about Early Childhood Education. As a result, we have identified training needs and assumptions indicated to illuminate a curriculum discussion regarding the teacher training in early childhood education with prospects for the realization of projects for training and supervision.

http://dx.doi.org/10.14572/nuances.v26i0.2776

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Rosangela Aparecida Galdi da Silva, Universidade Estadual Paulista - UNESP

Doutoranda em Educação - Unesp - Presidente Prudente

Mestrado em Educação - Unesp - Presidente Prudente

Especialização em Gestão Educacional - Unicamp - Campinas

Especialização Texto Teoria e Prática na sala de aula - Unesp - Presidente Prudente

Supervisora de Ensino Titular da Secretaria da Educação do Estado de São Paulo (SEE/SP).

Membro do GPDFIRS-EI - Grupo de Pesquisa Representações Sociais e formação docente – Educação Infantil. 

 

Gilza Maria Zauhy Garms, Universidade Estadual Paulista - UNESP

Professora Doutora Assistente junto ao Departamento de Educação e do Programa de Pós-Graduação da Faculdade de Ciências e Tecnologia - Campus UNESP de Presidente Prudente.

Pós-doutorado pela UNESP/Campus de Marilia e pelo Instituto Politécnico de Santarém – Portugal.

Líder do Grupo de Pesquisa – FOPREI - Formação de Professores e Educação Infantil (o a 6 anos) da Faculdade de Ciências e Tecnologia - UNESP - Presidente Prudente e Presidente e da Comissão Técnica dos Centros de Convivência Infantil – CCIs/UNESP. 

Published

2015-05-26

How to Cite

DA SILVA, R. A. G.; GARMS, G. M. Z. TEACHER’S VOCATIONAL TRAINING OF CHILDREN EDUCATION: PROSPECTS TO FULLFILL FORMATION AND SUPERVISION PROJECTS. Nuances: estudos sobre Educação, Presidente Prudente, v. 26, p. 34–54, 2015. DOI: 10.14572/nuances.v26i0.2776. Disponível em: https://revista.fct.unesp.br./index.php/Nuances/article/view/2776. Acesso em: 22 nov. 2024.

Issue

Section

Dossiê