An experience of teaching literature
DOI:
https://doi.org/10.32930/nuances.v34i00.8472Keywords:
Literature Teaching, Higher Education, ReadingAbstract
The record of a literature teaching experience in higher education at a private institution presents the obstacles and dilemmas that interfere with the professional development of future teachers. The need to bring students closer to literary texts to actualize the reading experience and promote reader autonomy finds new perspectives in the approach to the relationship between the reader and the literary work.
Downloads
References
JOVER-FALEIROS, R. Sobre o prazer e o dever de ler: figurações de leitores e modelos de ensino de literatura. In: DALVI, M. A.; REZENDE, N. L.; JOVER-FALEIROS, R. (org.) Leitura de literatura na escola. São Paulo: Parábola, 2013.
REZENDE, N. L. O ensino de literatura e a leitura literária. In: DALVI, M. A.; REZENDE, N. L.; JOVER-FALEIROS, R. (org.) Leitura de literatura na escola. São Paulo: Parábola, 2013.
REZENDE, N. L. Literatura: desafios para o professor. Escrevendo o Futuro, 30 de agosto de 2017. Disponível em: https://www.escrevendoofuturo.org.br/conteudo/biblioteca/nossas-publicacoes/revista/artigos/artigo/2408/literatura-desafios-para-o-professor. Acesso em: 15 jul. 2023.
ROUXEL, A. Aspectos metodológicos do ensino da literatura. In: DALVI, M. A.; REZENDE, N. L.; JOVER-FALEIROS, R. (org.). Leitura de literatura na escola. São Paulo: Parábola, 2013.
TODOROV, T. A literatura em perigo. Trad. Caio Meira. Rio de Janeiro: Difel, 2009.
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Nuances: estudos sobre Educação
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Atribuição-NãoComercial
CC BY-NC
Esta licença permite que outros remixem, adaptem e criem a partir do seu trabalho para fins não comerciais, e embora os novos trabalhos tenham de lhe atribuir o devido crédito e não possam ser usados para fins comerciais, os usuários não têm de licenciar esses trabalhos derivados sob os mesmos termos.